SKKT  2019/2020

Wzgórza Włodzickie: 11.11.2019.                                                                 Rajd Niepodległości                                                                         Jawornik - Pisztyk (710 m n.p.m.) - Włodzicka Góra (757 m n.p.m.)  - Świerki

Rajd turystyczny odbył się z okazji Narodowego Święta Niepodległości, więc wszyscy uczestnicy stawili się na starcie z flagami i emblematani w barwach narodowych. Wyjątkowo piękna pogoda, wspaniałe panoramy na Góry Sowie, Góry Suche i Kamienne, Wzgórza Wyrębińskie towarzyszyły naszej wędrówce po Wzgórzach Włodzickich. Celem naszej wycieczki była Włodzicka Góra, na której zorganizowaliśmy tradycyjne klubowe ognisko z pieczeniem kiełbasek.  Przeprowadzony przez p. J.Okońskiego konkurs wiedzy turystycznej dotyczącej geografi regionu, to prawdziwa konfrontacja z otaczającą nas rzeczywistością.  Dzięki posiadanej wiedzy mieliśmy możliwość wygrania ciekawych nagród rzeczowych. Wielką atrakcją było podziwianie widoków gór z odbudowanej wieży widokowej (z 1927 roku).

Cylkicznie, już od 8 lat odbywa się w Świerkach ,,Bieg Niepodległości,,. Trasa biegu jest wytyczona po drogach i ścieżkach Wzgórz Włodzickich. Nam przypadło w udziale gorące dopingowanie uczestnikom biegu. Wielki podziw i szacunek należy się biegaczom. Walka ze swoimi słabościami, pogodą, trasą, to wielkie wyzwania, a nagrodą zawsze jest satysfakcja, frajda i przyjemność z osiagniętego ,,sukcesu.

Naładowani pozytywnymi emocjami, czekamy na kolejne spotkanie na turystycznym szlaku.

___________________________________ Z turystycznym pozdrowieniem ! _______________

Już teraz zapraszamy na "Rajd Barbórkowy", który odbędzie się 7 grudnia br. Organizatorem będzie Koło PTTK "Gwarków Noworudzkich" w Nowej Rudzie.

____________________________________

Góry Sowie: 12.10.2019.                                                                                  Schronisko ''Zygmuntówka'' (740m n.p.m.) - Niedźwiadki (675m n.p.m.) - Trzy Buki (638m n.p.m.) - ''Leśny Dworek'' (445m n.p.m.) - Rozdroże pod Kocim       Grzbietem (484m n.p.m.) - Przełęcz Woliborska (711m n.p.m.).

Tym razem na trasie naszego rajdu  turystycznego spotykają się: Karolina, Jagoda, Julia T., Laura, Kornelia, Marika, Julka K., Maja, Julia K., Martyna i  Łukasz. Pogoda była rewelacyjna; typowa ''Złota, Polska Jesień''. Rajd rozpoczynamy krótką wizytą w malowniczo położonym schronisku ,,Zygmuntówka,, , a następnie trasą zielonego szlaku turystycznego ruszamy w drogę.

_________________________________

„Góry Sowie” - 28.09. 2019r. (sobota)                                                         Przełęcz Woliborska (711m n.p.m.) - Szeroka (826) - Malinowa (839)- Gołębia (810) - Przełęcz Srebrna (568).

Pierwszy rajd na otwarcie szkolnego sezonu turystycznego 2019-2020 odbył sie na trasie czerwonego szlaku  w Górach Sowich.  Rajd nasz przy niezbyt sprzyjającej pogodzie (zimny wiatr, mgła) zaczęliśmy na Przełęczy Woliborskiej. Na starcie stawili się: Halinka,Tobiasz, Jagoda, Łukasz, Agnieszka, Olga, Julia, Hania, Karolina, Julka i Kornelia. Wędrówka przebiegała lasem, który o tej porze roku zaczął się stroić w jesienne barwy. Pogoda stawała się coraz bardziej  łaskawa, dzięki czemu ze zdwojoną energią pokonywaliśmy kolejne kilometry naszego dreptania.

Obowiązkowe, klubowe ognisko i pieczenie kiełbasek, to też chwila na odpoczynek i buszowanie po okolicy w poszukiwaniu grzybów. Co rusz zaa drzew ukazywały nam się piękne panoramy na Nizinę Śląską i Kotlinę Kłodzką wraz z otaczającymi ją pasmami gór. Po drodze mijaliśmy  "single track-i" - ścieżki rowerowe dedykowane dla kolarzy uprawiających kolarstwo górskie.  Przyroda; rośliny i zwierzęta powoli przygotowują się do zimowej pory. Zółkną liście, mrówki jak zwykle ciągle zabiegane czegoś szukają. Przekwitają ostatnie kwiaty.

A my powoli się zbliżamy do końca naszej wycieczki. Jeszcze parę pamiątkowych zdjęć przy Forcie Srebrnogórskim, który właśnie mijamy i wychodzimy na Przełęcz Srebrną, gdzie czeka już na nas autokar. Jak zwykle było super. Już z niecierpliwością czekamy na następny rajd. Bo wędrowanie po górach jest piękne!!!                                                                                          ________ Z turystycznym pozdrowieniem!